Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Krachttraining en Cardio

Anoniem

17-10-2009 | 19:45

Geachte meneer, mevrouw,

Ik had een vraagje. Mijn doel is om meer spiermassa op te bouwen, maar tegelijkertijd ook af te vallen. Ik wil zeg maar wel sterker worden, maar ook strakker (droger). Ik doe nu standaard 3 keer in de week een half uur krachttraining, en daarna gelijk een half uur cardio (hardlopen of op de fiets). Ik hoor van veel mensen dat dit geen goede combinatie is, maar van andere mensen hoor ik dat het wel kan. Is dit gewoon een goede combinatie? Ik hoef niet per se snel resultaat te zien. Mijn bedoeling is binnen ruim 1 jaar spiermassa opbouwen en droger worden.

Ik hoop op een spoedige reactie.

Vriendelijke groeten,

Ranjit


  

1 Antwoord

Antwoord van
29-10-2009 | 10:10

Beste Ranjit,

 

Ik weet niet precies waar jou training uit bestaat hoe lang je al traint, hoeveel herhalingen per set etc etc.

Cardiotraining,

Voor afvallen is zekers cardio training van belang, ik zou met een hartslag meter gaan werken en een programma in stellen op vetverbranding. Vooral als je pas begint.

Krachttraining

Voor droger (afvallen) worden zou je wat meer herhaarlingen per set moeten doen +/- 15 tot 20 herhalingen met een gewicht, dat je deze herhalingen net vol kunt houden, 3 setjes, met een tussen pauze van 30 sec. En vooral de grote spiergroepen trainen Borst, benen, rug.

Voor spieropbouw moet je zwaarder trainen en tussen de 8 en 12 herhalingen drie tot vier setjes, pauze van +/-  1,5 minuut . laatste herhalingen moeten moeilijk gaan, je moet door de pijn heen trainen anders krijg je geen spieropbouw en heel belangrijk is dat je zuiver traint, zorg voor een goede begleiding.  

Verder is voeding heel belangrijk.

Laat je goed voorlichten train volgens een trainingsschema met jou wensen en verander dit elke 6 tot 9 weken om gewenning te voorkomen.

 

Sportieve groeten,

Fit-Inn Sport Almelo