Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.

Terug

Jeugdfitness

23-01-2008 | 19:54

Welke faciliteiten zijn er allemaal met jeugdfitness?


  

1 Antwoord

Antwoord van Fit4Family
06-06-2008 | 12:56

 

 

Fit4Kids


Bewegen is belangrijk, dus ook voor kinderen. Als kinderen leren dat bewegen leuk is, dan zullen ze later ook actiever door het leven gaan. Het gezegde: “jong geleerd, is oud gedaan” slaat de spijker hier mooi op zijn kop.
Peuterfitness  In de Peuterfitness-lessen gaat een enthousiaste instructeur aan het werk met de kinderen van 2 tot 6 jaar. Met de KidsFitness-apparatuur maken de kinderen spelenderwijs kennis met fitnessapparaten.

Daarnaast worden er veel leuke beweegvormen aangeboden. Denk hierbij aan behendigheidsspelletjes, oriëntatie/desoriëntatie, inspanningsoefeningen en kunstjes. De oefeningen zijn allemaal veilig en met een knipoog naar het 'echte werk' in een fitnesscentrum! Interesse? Geef je kind gewoon op want als we met deze groep gestart zijn dan opent de inschrijflijst voor de tweede groep. Bel ons, kom langs of stuur een. E-mail. Kinder- en jeugdfitness Voor kinderen van 10 tot en met 12 jaar die graag willen fitnessen hebben wij een speciale groepsles. Deze kinderles bestaat uit een gezamenlijke warming-up waarna de kinderen gaan trainen in de fitnesszaal en een circuittraining volgen. Bij een eerste training zullen de kinderen uitleg krijgen van de toestellen en zal er tevens een trainingsschema opgesteld worden waar alle trainingsgegevens op zullen komen te staan. Dit schema kunnen ze een aantal weken gebruiken waarna het zonodig wordt aangepast.  
Op maandagmiddag is er van 16.00 tot 17.00 uur een kinderles. Inmiddels zijn wij ook gestart met jeugdfitness (13 t/m 15 jaar). Jeugd kan bij ons terecht op maandag van 17.00 tot 18.00 uur. Kinderfitness verantwoord? Vaak wordt er gezegd dat fitness niet goed zou zijn voor kinderen van deze leeftijd. Dit is echter niet waar! Kinderen die nog in de groei zijn kunnen en mogen zich best met krachttraining bezig houden mits ze dit op een verantwoorde manier doen. De nadruk ligt bij deze trainingen voor al op verantwoord bewegen in plaats van "spierballen kweken". Tijdens de kinderlessen is er ook minimaal 1 instructeur aanwezig om er op toe te zien dat ze zich aan de regels en trainingsvoorschriften houden.